Chorvatsko 2018🌊

pondělí, července 23, 2018

První den-příjezd
Cesta nám trvala něco málo kolem 10 hodin. Výhodou bylo, že jsme vyjížděli v neděli brzo ráno, tak po dálnicích nejezdilo moc aut. Jeli jsme přes Rakousko, Slovinsko a v Chorvatsku jsme přejeli po mostě na ostrov Krk a z Krku jsme jeli trajektem na ostrov Cres a z Cresu jsme potom přejeli na ostrov Lošinj. Tam jsme zavítali do městečka Mali Lošinj a ubytovali jsme se v hotelu Vespera, který je u zátoky Sunčala uvala. Pokoje jsme měli dvakrát po třech a měli jsme spojený balkon z kterého byl krásný výhled na moře. Ještě před večeří jsme se šli smočit do moře. U moře odstartovalo hledání mušliček, jak na souši i ve vodě. Potom už nás čekala na závěr dne večeře.



Druhý den-Mali Lošinj
Mali Lošinj je krásné městečko s velkým náměstím a spoustou krásných obchůdků a barevných domečků. Skvělá věc na Malém Lošinju je, že podél cesty jsou všude lavičky a naproti domům jsou ve velkých záhoncích zasázené palmy, kaktusy a květiny všeho druhu. Našli jsme tu spoustu věcí, které jsme jinde zatím v Chorvatsku neviděli, jako třeba dřevěné kachny v holinkách, plstěné chobotničky, nebo obrazy a originální pohlednice. Nebyla by to dovolená bez nějakého suvenýru, za tu dobu co jezdíme do Chorvatska (byla jsem tu po 5x) si vždy odvážím nový klobouk. Letos jsem chtěla nějaký korálkový náramek, ale žádný se mi nelíbil. Když jsme před 4mi lety byli v Chorvatsku (to jsme byli na Hvaru) našli jsme tam jeden krásný obchůdek Aqua Maritime a ten jsme našli i tady. Tam mi taťka vybral velký, kulatý bílý klobouk. 
Jedna ze zajímavostí je, že někteří Chorvati zavírají obchůdky ve 14.00 a otvírají je v 19:00. Našli jsme tu velké množství červených hydrantů a když přijde správný čas, tak vyjede zavlažovací systém a zalévá vše co je zelené. Mezi Chorvaty panuje přátelská atmosféra a pořád se smějí a jsou vám ochotní se vším pomoci. My jsme tady byli v období, když bylo mistroství světa ve fotbale a Chorvati postoupily a hrály o medaile, tak všichni fotbaloví fanoušci a jejich rodiny měly fotbalové dresy.



Třetí den-objevování zátok
Myslím, že u nás by to nebyla dovolená bez pořádné procházky a na tu jsme vyrazili třetí den. Možná chození kolem ostrova nezní nenamáhavě, ale na fyzičku to určitě bylo. Co byla malá nevýhoda pro mě, bylo, že foukal vítr a já jsem si musela hlídat klobouk. Naše cesta začala u zátoky Sunčala uvala a potom jsme postupně šli přes Veli žal a Čikat. Hlavním cílem bylo vidět co nejvíce zblízka kotvící jachtu Ocean Viktory. Cestou zpátky jsme viděli v přímém přenosu, jak parkuje jachta. Na procházce jsme míjeli spoustu opravených krásných vilek a krásných pláží. 



Čtvrtý den-Mini golf
Čtvrtý den jsme měli, takový odpočinkový. Zavítali k bazénu, který byl u hotelu. Tam jsem si kromě koupání navlékala korálky a dělala jsem si náramky. Potom jsme si zahráli mini golf, tam se ukázalo, kdo má velkou trpělivost a vytrvalost. Musím se pochválit golf mi celkem jde. Po večeři jsme vyrazili na projížďku autem po okolí. No říkala jsem si to nikde nebudeme chodit taťka nic neříkal, tak si nechám šaty a baleríny. Chyba naše projížďka nebyla jen projížďka a do toho začalo studeně foukat a pršet. Měli jsme několik zastávek a já jsem nechtěla sedět v autě a koukat, tak to dopadlo tak, že jsem v balerínách a šatech lezla po kamenech a kochala jsem se výhledem na noční město. Mám z toho ponaučení na příště, když se jede na projížďku autem vem si kraťasy a tenisky. 

 

Pátý den-Veli Lošinj
Ačkoliv se městečko jmenuje Veli Lošinj, je rozhodně mnohem menší než je městečko Mali Lošinj. 
V centru je spoustu malých obchůdků a restaurací. Nachází se tu i růžový klášter, maják a jedno místo na které jsem se po 15 letech vrátila. Měla jsem u sebe i starou fotku, tak jsme se snažili vyfotit to úplně stejně, jako to bylo vyfocené tenkrát. Chvilinku jsem si připadala jako v řecku, protože tu byl modro-bílý domeček u pláže. V městečku je spousta uzounkých uliček a i tam někteří lidé jezdí auty. Cestou zpět jsme viděli nějakou ceduli, tak jsme mysleli, že to bude nějaký obchůdek a ona to byla galerie. Tam jsme se pokochaly krásou jednoduchosti a vyrazili jsme zpět na hotel.
Galerie se jmenuje Ultramarin art. Paní majitelka byla milá a vysvětlila nám jak to tam chodí. Říkala, že když se nám bude něco líbit na jiném místě ať jednoduše jdeme a dáme to jinam. Bylo to tam nádherný. Dala jsem se s paní do řeči a říkala, že s tím začala před 18 lety a už si udělala systém, že dělá lodiček víc najednou. Ukázala nám svou dílnu, kde měla v poličce spoustu dřeva a jinačí věci které vyplavilo moře, měla velké pracovní stoly, kde měla vrtačky, barvy a štětce. V galerii jsem si koupila modrou plachetnici a mamka si koupila dřívko na kterém byla na drátku pověšená mořská hvězdice. Paní potom mě a ségře dala mořskou hvězdici na památku.



Šestý den-Cres
Další z městeček které jsme v Chorvatsku navštívili byl Cres. V centru Cresu byla jedna restaurace vedle druhé a tak to bylo i s obchody se suvenýry. V Cresu je veliký přístav a jedna věž, tu jsme chtěli navštívit, ale byla zavřená. Jinak tohle městečko mě zaujalo asi suvenýry, takové suvenýry jsem ještě nikde neviděla!

Jelikož minulou noc byla velká bouřka, tak ten den byly pořádné vlny. Musím říct, že měly velkou sílu, že mě nejednou dobře sejmuly. Jinat pro ty kteří znáte vlnobití v aqua paláci v Praze, tak my jsme měli vlny tak trojnásobnější.



Sedmý den-odjezd
Náš poslední den jsme strávili v Malém Lošinju, tam jsme se dívali ještě po nějakých suvenýrech. 
Náhodou jsme navštívili rybí trhy který probíhá každý den od 7:00 do 13:00. Nejvíce nás tam zaujal rak, kterému zpod ručníku čouhala svázaná klepeta, paní potom ručník zvedla aby jsme si ho mohli pořádně prohlédnout. Ten den bylo ve městě spoustu turistů, že bylo lepší se stáhnout do Lidlu a nakoupit tam. Poslední věc, kterou jsem si v Chorvatsku koupila byla zmrzlina 🍦

Musím říct, že jsem si dovolenou užila na maximu a už se těším na další dobrodružství, které mě čekájí o prázdninách ❤️❤️❤️

You Might Also Like

0 komentářů

Subscribe