Euroscola Štrasburk 💭

pondělí, května 28, 2018

Všechno to začalo asi před půl rokem, když jsme se se školou zaregistrovaly do jedné soutěže, kterou pořádala euroscola. Tu jsme s velkým náskokem vyhráli a to nám zajistilo zájezd do Francouzského Štrasburku. A teď se posuneme dál, půl roku uteklo jako voda a už jsme seděli v autobuse směr Štrasburk. Cesta utekla celkem rychle a už jsme byli na místě s hodinovým náskokem. Rychle jsme se převlékli, upravili se, vyčistili si zuby na cyklostezce a tramtaradá už jsme šli dovnitř. 
 Museli jsme projít kontrolou a potom nás čekal vstup do budovy, kde byl skleněný globus, který na náma na fotce moc není vidět ↓
 Do budovy nás odvedla jedna z pořadatelek Lucy a usadila nás a něco málo nám řekla a potom jsme si zopakovaly, kdo je v jaké skupině a po skupinách jsme šli na snídani. (Měli jsme se rozdělit ve škole na šest skupin, které měli ve znaku odlišné tvary.) Vždy dva znaky z jedné skupiny šli spolu na snídani. Byli jsme tam s ostatními účastníky z jiným zemí. Nejvtipnější bylo, že jsme si všichni představovali, jakou skvělou snídani dostaneme. Na odděleném stole bylo pár vánoček, pomerančový džus, cafe a horká čokoláda. No myslím, že to všechny lehce překvapilo. Někteří stále věřili, že to je jen předkrm a nic nesnědli. Po snídani jsme vyrazili do hlavního sálu, kde jsme se usadili a zástupci z jednotlivých zemí krátce představili svou zemi. Potom byl prostor na otázky a různě se debatovalo. No nedivím se politikům, že usínají, já jsem chvilkově taky spala 😂 (Kdyby jste mě někdo chtěl vidět tak jsem byla číslo 322)
 Pak následoval OBĚD jedno velké téma u kterého bych se chtěla zastavit. Usadili jsme ke stolu a tam na nás čekal salát, tak jsme se pustili jsme se do něho, jenže byl zalitý křenovou omáčkou, tak nikomu nešmachoval. Potom jsme viděli, že nám přináší talíř s těstovinami, ale bylo to jako, když si dáte v Ikei dětské menu. Nebo aspoň mě to tak přišlo. No a po obědě pán přivezl dezerty. To na čem to přivezl zaparkoval kousek od našeho stolu. Všichni se na sebe dívali a potom jsem se jako první zvedla a šla jsem si vybrat. Prostě Češi musí být všude první. No a bylo dobře, že jsem šla, protože pak už tam nic nebylo.
Po obědě následovala eurogame. Ta spočívala v tom, že jsme se měli rozdělit do skupin po 4 a museli jsme být každý jiné národnosti, každá otázka byla v jiném jazyce, tak jsme museli používat překladač. Já jsem se spojila s nějakou Francouzskou a potom jsme k sobě přibraly Fina a Němku. No neměli jsme to ani dodělané, a už nás odváděli, tak jak jsme byli rozděleni podle znaků, no a moje skupina diamanty odcházela jako první. Šli jsme se posadit do menšího zasedacího sálu, kde jsme se rozdělili do dalších skupinek a debatovali jsme o budoucnosti Evropy. Zvolili jsme si hlavního mluvčího, to byl kudrnatý Bulhar a jeho mluvčí jednu holčinu z Litvy. Ty nás obcházeli a ptali se na naše nápady a potom to prezentovali před celým parlamentem. Naši to odprezentovali na jedničku. A potom už bylo na čase vyhlásit 4 vítězné skupiny, které odpověděli nejlépe na všechny otázky. Světe div se, světe vyval oči 👀dvě moje spolužačky byly ve finále ❤ Statečně bojovaly a jejich týmy skončily na druhém místě. Vítězství měli skoro na dosah, ale nevadí i tak jsem na ně pyšná ❤

Pak už následovalo rozloučení se a vyrazili jsme na večeři, na kterou jsme se všichni moc těšili. Měli jsme slíbenou nějakou vyhlášenou restauraci, ale ta vyhlášená restaurace byla podobná McDonaldu 😂 a přiškvařená muška na hranolkách tomu přidala ještě větší kyselou třešničku na dort. Aspoň, že hotel byl hezký😂

























You Might Also Like

0 komentářů

Subscribe